Puolalaisen elokuvan ilta Seinäjoen pääkirjastossa

Święto ognia (Tulijuhla) -K12-

2023, 95 min.

Ohj. Kinga Dębska

Rooleissa: Paulina Pytlak, Tomasz Sapryk, Joanna Drabik, Kinga Preis, Karolina Gruszka Lämminhenkinen elokuva perheestä ja vaikeuksien voittamisesta.

20-vuotias Nastka, elokuvan kertoja, syntyi CP-vammaisena. Tämän seurauksena hänen maailmansa koostuu ensisijaisesti huoneessa olevasta ikkunasta, josta hän näkee kadun. Joka päivä Nastka tarkkailee ohikulkijoita, naapureita tai rakastettuaan Mateuszia. Hänen sisarensa Łucja on kunnianhimoinen ja urakeskeinen tanssija kansallisbaletissa. Łucja kuitenkin saa vakavan vamman pian pääroolin saamisen jälkeen. Nastkaa hoitaa tyttöjen isä Poldek yksin. Vaikka hän rakastaa tyttäriään ja tekee kaikkensa, hän ei ole koskaan kohdannut vaimonsa kuolemaan liittyvää surua. Perhe-elämän muutosten liikkeellepaneva voima tulee naapuri Józefinalta. Hänen ansiostaan Nastka onnistuu läpäisemään ylioppilastutkinnon ja Poldek karkoittamaan menneisyyden demonit.

Aallon kirjasto, Studio, Alvar Aallonkatu 14.

Tapahtuman tiedot

Tapahtuma on maksuton.