Digiopastukset

Kirjaston henkilökunta auttaa
* tiedonhaussa
* Eepos-verkkokirjaston käytössä
* tulostamisessa ja kopioimisessa sekä skannaamisessa
* e-kirjastoasioissa.

Digitalkkari päivystää pääkirjastossa maanantaista perjantaihin klo 12-15. Digitalkkari neuvoo kuinka tulostat, skannaat, kopioit tai asioit kirjaston verkkopalveluissa. Digitalkkarilta saat opastusta myös omien laitteiden peruskäyttöön.

Avoin digiopastus alkaa 7.9. pääkirjasto Apilan kokoustilassa (Jaaksi 3) ja sitä järjestetään syksyn ajan torstaisin klo 15 – 17. Digiopastus on tauolla syyslomaviikolla (19.10) sekä joulun aikaan (28.12. ja 4.1.) Opastamme mm. internetin, sähköpostin, sosiaalisen median ja erilaisten laitteiden peruskäytössä.

Pääkirjaston asiakaspalvelun tiskiltä (p. 06 416 2318) voit varata myös henkilökohtaisia opastuksia:

* Starttitunti
Opastusta laitteiden ja perusohjelmistojen käyttöön, esimerkiksi sähköpostin hankkiminen, internetin tiedonhaku, sosiaalisen median yleisimmin käytetyt palvelut, tekstinkäsittely, skype

* Palveluopastus
Opastusta kuntien ja valtion julkisten verkkopalvelujen käyttöön.

* E-opastus
Tutustuminen Eepos-verkkokirjastoon, e-aineistoihin tai e-kirjojen lainaamiseen.

Nurmon kirjastossa on opastusta tiistaisin klo 14–15. Onko sinulla kysyttävää tietokoneista, ohjelmista tai internetistä? Kirjaston henkilökunta auttaa perusasioissa. Kysy lisää ja varaa puolen tunnin neuvonta-aika tiskiltä, numerosta 06 416 7394 tai nurmo.kirjasto(at)seinajoki.fi.

Kirjaston henkilökunta ei avusta verkkokauppojen käytössä, eikä tee asiakkaan puolesta hakemuksia, ostoja tai tilisiirtoja. Verkkopankkiasioissa auttaa ensisijaisesti kyseisen pankin henkilöstö. Laitteiden teknisten vikojen takia kannattaa kääntyä laitemyyjän puoleen. Verkko- ja tietoliikenneviat hoituvat palvelutarjoajan kautta.