Digiopastukset

Digivinkkejä älypuhelimen ja tabletin käyttöön

Poikkeavan tilanteen vuoksi tilaan voidaan ottaa vain rajattu määrä osallistujia. Ilmoittaudu ennakkoon kirjaston asiakaspalveluun p. 06 416 2326 tai sähköposti kirjasto@seinajoki.fi.

Turvaa ja hyötyä älypuhelimesta. Nykyisiä puhelimia on helppo säätää vastaamaan omia tarpeita. Mitä puhelimella kannattaa tehdä oman turvallisuuden parantamiseksi?

to 10.9. klo 10.00–11.00 pääkirjasto Apilan Jaaksi-salissa Ilmoittaudu 8.9. mennessä.

to 24.9. klo 10.00–11.00 Aallon kirjaston atk-luokassa Ilmoittaudu 22.9. mennessä.

Lukemista, katselemista ja kuunneltavaa verkossa Vinkkejä kiinnostavista e-aineistoista, joita pääsee käyttämään joko kirjastokortilla tai vapaasti verkossa.

8.10. klo 10.00–11.00 pääkirjasto Apilan Jaaksi-salissa Ilmoittaudu 6.10. mennessä.

22.10. klo 10.00–11.00 Aallon kirjaston atk-luokassa Ilmoittaudu 20.10. mennessä. 

Etäopastus digiasioissa

Tarvitsetko apua tietokoneen, älypuhelimen tai tablettilaitteen käytössä?

Seinäjoen kaupunginkirjaston digiopastajat auttavat erilaisten laitteiden, ohjelmien ja verkkopalveluiden käytössä.
Voit varata ajan etäopastukseen ajanvarauslomakkeella, soittamalla kirjaston asiakaspalveluun p. 06 416 2318 tai lähettämällä sähköpostia kirjasto(a)seinajoki.fi. Opastusajan pituus on enintään 30 minuuttia.

Etäopastuksessa huomioitavaa

  • Etäopastuksessa noudatamme valtakunnallisia digituen eettisiä ohjeita.
  • Tietotekniikan aktiivikäyttäjinä autamme arjen digipulmissa. Kaikkeen emme tiedä vastausta, mutta pyrimme ohjaamaan oikean tahon puoleen ongelman ratkaisemiseksi. Huomioithan myös puhelinkeskustelun asettamat rajoitteet.
  • Emme avusta verkkokauppojen käytössä, emmekä tee asiakkaan puolesta hakemuksia, ostoja tai tilisiirtoja.
  • Emme osallistu vahvaa tunnistautumista vaativien verkkopalveluiden käyttöön asiakkaan kanssa. Verkkopankkiasioissa auttaa ensisijaisesti kyseisen pankin henkilöstö.
  • Laitteiden teknisten vikojen takia kannattaa kääntyä laitemyyjän puoleen. Verkko- ja tietoliikenneviat hoituvat palvelutarjoajan kautta.